zondag, oktober 02, 2005

'Spoorsector heeft opnieuw gefaald'

UTRECHT - Reizigersvereniging Rover is verbijsterd over "de zoveelste" treinstoring waardoor duizenden treinreizigers zijn gestrand. "Dat de spoorsector opnieuw heeft gefaald, staat haaks op het nieuwe boetebeleid dat de Nederlandse Spoorwegen (NS) zaterdag laat ingaan.
De personen die zich hiermee hebben beziggehouden, hadden zich beter op de kwaliteit van het spoor kunnen concentreren", aldus een woordvoerder van Rover zaterdag. Rover adviseert reizigers alle kosten te verhalen op de NS.
"Dit geldt ook voor de kosten van familieleden of kennissen die gestrande reizigers met de auto hebben opgehaald. Daarnaast moeten studenten met een OV-jaarkaart waar ze doordeweeks gratis mee reizen, zaterdag ook nog gratis kunnen rijden in plaats van met korting".
"Dat de oorzaak van de storing hoogstwaarschijnlijk bij het computersysteem van Prorail ligt, doet voor Rover niets af aan de verantwoordelijkheid die de NS heeft voor zijn klanten. "De reiziger heeft met zijn treinkaartje een contract met de NS. De NS heeft zijn klanten maar naar huis te brengen. Als Prorail zijn werk niet goed doet, dan is het aan de NS om voor een alternatief te zorgen."
Rover weet nog niet hoeveel reizigers bij de reizigersvereniging over de storing hebben geklaagd. "Al verwacht ik wel dat onze e-mailbox vol zal zitten met boze berichten. Dat was ook zo na de storing in april."
(Bron)

Geen opmerkingen: