donderdag, oktober 06, 2005

Werk.
Elke dag ruim 15 kilometer fietsen: uitstekend voor mijn gezondheid.
Elke dag 4 uur op een slechte stoel in een warme stofzooi zitten waar mijn huis een steriele boel bij lijkt: zeer slecht voor mijn gezondheid. (Ter illustratie: in de pauze in het rookhok waar veel te veel mensen staan, krijg ik weer lucht, hou ik op met hoesten en drupt mijn neus niet meer. Terug op de werkvloer ben ik binnen 2 minuten weer benauwd. En ja, uitgeprobeerd, zo gaat het ook als ik niet naar dat rookhok ga.)
Weer aan het werk zijn: hopelijk een gunstig effect, ook al is het 'simpel' werk.
Collega's: deels heel leuk, deels heel erg niet leuk (zoals op elke werkplek).
Effect op mijn financiële situatie: meer inkomen, wegvallen van subsidie: + 20 euro per maand (kosten van heen en weer reizen niet meegenomen in deze berekening).
Verwacht: problemen met UWV in verband met verrekening inkomsten; strijd met het uitzendbureau omdat mijn Nederlandse paspoort binnenkort verloopt (Ministerie van SZW heeft bevestigd dat ik een geldig NL paspoort moest hebben bij indiensttreding, en daarna een geldig legitimatiebewijs dat niet per se NL hoeft te zijn; Randstad meent dat ze mij niet kunnen betalen vanaf het moment dat mijn NL paspoort verloopt.); aanvaringen met de chef die het woord arbo niet kent en meent dat ze kan voorschrijven dat we in een absurde houding moeten werken.
Ook verwacht: dat ik op termijn wèl die bruggen over kan fietsen, zonder halverwege de helling een stukje te moeten lopen. Eigenlijk stiekem ook verwacht: gewichtsverlies, wat alleen maar gunstig is voor m'n gezondheid, èn voor mijn fiets ;-)
Morgen ben ik een week bezig.

Geen opmerkingen: