maandag, januari 19, 2009

Man laat veertien kilo huid verwijderen

AMSTERDAM - Een Amerikaanse man die in twee jaar tijd bijna 180 kilo is afgevallen heeft onlangs bijna veertien kilo overtollige huid laten verwijderen. Zo meldt de Britse Telegraph maandag.
David Smith woog twee jaar geleden nog ruim 285 kilo, vergelijkbaar in gewicht met een bruine beer of een kleine bizon.
Toen zijn gezondheid op het spel stond is hij fanatiek gaan trainen met zijn fitnessinstructeur. “Op mijn 26ste kreeg ik te horen dat ik nog vier maanden te leven had,” zo meldt Smith aan Telegraph.
Smith had in totaal vier operaties nodig om de overtollige huid te laten verwijderen. De 31-jarige man is nu zelf fitnessinstructeur.
In zijn zwaarste periode was hij het mikpunt van spot. “Mensen gooiden stenen naar me en noemden me de ‘elephant man’. Ik heb een gebroken arm en diverse blauwe ogen opgelopen omdat mensen me niet mochten.”
Zie foto’s voor en na.
(Bron)

Mensen zijn agressief tegen iedereen die afwijkt. Misschien uit angst er zelf niet bij te horen, kotsen ze alles wat 'anders' lijkt keihard uit.

Geen opmerkingen: