vrijdag, januari 23, 2009

Steeds erger en erger.

Ik werd dus op 30 december ziek. Ik kon me bij het uitzendbureau pas op 5 januari ziekmelden, met de melding dat ik dus per de 31e 100% ziek was, en ik kreeg later een brief van het UWV: ziek per 5 januari. Nou ja vooruit, scheelde me een vakantiedag maar 1 januari zou dan sowieso ook betaald worden dus wat maakt het uit.

Vervolgens de oproep om op 12 januari op het UWV-spreekuur te komen. Ik heb die "afspraak" afgebeld, zou eventueel nog gebeld worden of een nieuwe oproep krijgen, heb 's middags nogmaals gebeld, waarbij bleek dat het hele UWV niet meer bereikbaar was. Dus de volgende dag wéér gebeld, ja, er was een storing geweest, maar alles in orde, m'n afzegging en de reden ervan namelijk te ziek, waren genoteerd, alles pico bello, geen zorgen. Opvallend genoeg kreeg ik bij het kiezen voor de ZW-afdeling elke keer weer een WW-medewerker aan de foon.

Vervolgens krijg ik een brief dat ik per 12 januari beter ben. Logische staart van dat niet naar het spreekuur gaan, maar die staart had voorkomen moeten worden door mijn telefoontjes. Dus ik noteer het hoe en wat op die brief, kopieer 'm, stuur 'm naar het bezwaar-adres. Ik ben namelijk per 20 januari weer deeltijd gaan werken, 50% (extra lastig omdat ik deze week 3 dagen heb gewerkt ipv 4 maar ze rekenen het maar
uit).

Het uitzendbureau meldde me dus per dinsdag de 20e 50% beter.
Nu krijg ik een brief dat ik per 20 januari ziek ben en dat het UWV meermalen gebeld heeft maar dat ik niet bereikbaar ben. Sja, ik zat op m'n werk, en kennelijk doen ze niet meer aan in de middag bellen.

Dus ik bel weeeeeeeeeeeeeeeeeeeer. Ik moet een kwartier wachten, krijg dan (verrassing!) een WW-medewerker aan de foon die me doorverbindt, waarna ik 10 minuten moet wachten, waarna ik iemand aan de lijn krijg die geen inzage in gegevens heeft en me doorverbindt waarna ik maar een minuutje hoef te wachten en een zeer pinnige dame aan de lijn krijg.
Ik leg m'n verhaal uit. Ze wil weten waarom ik niet verscheen op het spreekuur. Ik leg uit dat ik daar 3 keer over gebeld heb maar zij kan geen enkele aantekening vinden ondanks dat een collega die aantekening een dag nadat ie gemaakt was wèl kon vinden. Sja, niet naar het spreekuur, dan bent u dUs beter. Néé, want ik ging niet omdat ik te ziek was. En dan heb ik ook als bezwaar genoteerd ivm die incorrecte brief waarin mijn betermelding per 12 januari "bevestigd" werd.
Dame aan de lijn wordt nu echt pissig.
Ik zeg dat ik weer halve dagen begonnen ben en ze ploft. Hoe ik dat bepaald heb? Nou gewoon, ik voelde me iets beter en ik dacht dat dat wel weer zou gaan (niks gezegd over dat ik na de eerste 2 dagen dik een halve dag sliep en na de 3e dag 20 uur).
Nou, dat was niet aan mij om te bepalen, dan moest ik toch eerst naar
het spreekuur, en daar moet ik dus maandag heen.
Mja, lullig, ik kan maandag niet, dan hebben we een of ander toneelstuk waar het management hoog op ingezet heeft en dat niet verzuimd mag worden, van 9 tot half een.
Dame wordt nu echt pislink en gromt dat ik dan maar dinsdag moet gaan en maar moet zien dat ik het uitgelegd krijg. Ik meld nog dat ik met alle liefde was gegaan als ik zoals toegezegd een nieuwe oproep had gekregen, maar ja, die kwam niet, en ik wil best redelijk opgeknapt thuis gaan zitten wachten tot ie komt, maar het UWV kennende komt die niet of pas over weken. En dan zit er een addertje onder het gras te loeren: als ik langer dan 4 weken ziek ben, vervallen mijn gewerkte weken in het
fasensysteem en kom ik dus niet in februari in fase B (uitzendtechnisch), maar pas weer over 78 weken. Dus daar ga ik niet op zitten wachten.

Nu ga ik dus maandag werken en naar het toneelstuk, dinsdag naar het spreekuur en dan zien we wel weer verder.

Wat er ook uit komt, het zal wel weer kruisen met mijn bezwaar tegen de betermelding, want dat gaat weer via een andere afdeling.

Duim maar vast voor de UWV-medewerker en voor mij op dinsdagmorgen tussen 9 en 11.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

http//www.nitroglycerine.online.com

Anoniem zei

Ik hoop van niet ;-)