dinsdag, juli 29, 2003

Aangesproken door een gebouwgenoot, die oorspronkelijk uit Azië komt en net genoeg Nederlands spreekt om een gesprek mee te voeren, al is de helft van zo'n gesprek een poging om het voorgaande begrijpelijk te maken. Maar hij durft wel, ik zou panisch zijn fouten te maken en dus een vreemde taal minder snel leren. Hij zag me altijd achter de computer zitten, of ik schrijver was? Nou nee. O, dan deed ik iets anders? Nou nee, ook niet: op zoek naar werk. Waarna hij begon uit te leggen dat hij weleens thuiswerk had gedaan, nee, een folder had gezien over thuiswerk, of dat wat was? Want hij wilde ook geld verdienen. Het bleek zo'n duistere 'maak 50 euro over'-folder, en ik heb hem maar geadviseerd dat niet te doen. Vaak krijg je dan alleen zo'n briefje terug met: 'Doe wat ik gedaan heb!', en dat is een beetje zonde van je geld.
Waarna we ieder ons weegs gingen. En ik durf te wedden dat buurman binnenkort aan me gaat uitleggen wat er allemaal niet deugt aan deze meneer. (Buurman die altijd alles, en vooral het slechtste, van iedereen weet, wist overigens onlangs te melden dat ons favoriete buurtjoch was opgepakt toen ie pal voor de plek waar ie woont auto's aan het openbreken was.)

Geen opmerkingen: