dinsdag, oktober 20, 2009

Gisteravond en vannacht was er nogal wat onrust en gedrentel: hier stond eerst m'n eten toch? Waar _is_ dat nou gebleven? En ze is gewoon hier, waarom is dat raam nou toch dicht?
Toen ik eenmaal ging slapen, kwamen ze mee, ook Tijger die ineens weer zo aanhalig was, en maar kopjes geven en mauwtjes slakend en oh zo lief.
Rustige nacht, om half zeven wakker om 5 oude monitors op straat te zetten (grof vuilafspraak). Tijger was nog véél liever. Tom wilde vooral naar buiten, heen en weer lopen naar het raam, kijken of ik dat wel zag, zijn allersmekendste mauw eruitgooien, aan het raam krabben om te kijken of ie er niet dwars doorheen kon (wat in gewone 'raam dicht'- situaties, bij kou bijvoorbeeld, direct tot bediening leidt, het personeel is goed getraind).
Sneaky vast de slaapkamerdeur dicht gedaan, later ook de huiskamerdeur.
Tom zat in de kast, dus raam openschuiven, Tom komt aanrennen, raam dicht, Tom pakken, Tom blert, Tijger die was komen aanlopen zat direct weer in de kast (dat beest is echt te slim soms).
Met blerende Tom de gang in, Tom in de bench gepropt.
Raam wijd open, Tijger kwam toch maar weer aanrennen, raam dicht, Tijger vangen, Tijger in de bench gepropt, deurtje dicht, gekrijs genegeerd terwijl ik het bloed van m'n been depte.
Onderweg waren ze opvallend stil, eenmaal bij de dierenarts zaten ze samen in het achterste kwart van de bench heel uitdrukkelijk niet naar de assistent te kijken, ze waren er niet, ze wilden er niet zijn, zo sneu.
En dan moet je ze achterlaten, pfff.
Tussen 4 en half 5 bellen ze of ik ze dan kan komen ophalen, als ze niet goed bijkomen kan het zijn dat ze ze tot zeven uur willen houden.
Als ik op pad ga, zet ik de verwarming vast hoog want ik begreep dat ze kleumerig kunnen zijn als ze weer thuis zijn.
En dan mogen ze morgen pas weer wat eten - ik heb vanochtend speciaal brood met chocopasta gegeten, wat ik eigenlijk helemaal niet lekker vind, maar ja, zij ook niet. Dus ze zaten hoopvol bij me, ik heb ze laten ruiken en nee, ze hoefden niet ;p
Als het buiten lekker weer is, zijn ze vaak ook niet in m'n buurt, en toch voelt het heel anders :/

Geen opmerkingen: