donderdag, maart 02, 2006

Spoedeten waarmee je katten volgens mij zelfs kunt reanimeren: pasta koken (matige interesse); pot erwten afgieten (flinke interesse); blikje tonijn openmaken (ineens zijn je handen het centrum van de wereld en word je uitdrukkelijk toegezongen).
Als de pasta gaar is, erwten erbij, even doorwarmen, tonijn erbij, kijken of je het over je hart kunt krijgen die twee wezens met die ENORME ogen te negeren. Eventueel het geheel opvrolijken met pakweg gehakte augurk, of ketchup, of slasaus (ik ben geen mayonaisemens, waar anderen mayo gebruiken giet ik vaak een scheutje slasaus).
Intussen hebben de twee wezens al hun tonijn op en moet je maar zien dat jij je eten wegwerkt zonder dat je besprongen wordt, en zonder dat je gehypnotiseerd wordt door het gebler dat aangeeft dat tonijn HEEL ERG LEKKER is en dat ze ECHT VEEEEEEL TE WEINIG hebben gehad. Tom geeft snel op, Tijger houdt lang vol.
Groot voordeel van dit 'koken uit de voorraadkast'-gerecht: de afwas wordt voor me gedaan, als ik de pan tenminste niet volledig onbereikbaar achter slot en grendel zet.

Geen opmerkingen: