zaterdag, november 17, 2007

Belg wil betalen met 2807 kortingsbonnen

ANTWERPEN - Een man uit Antwerpen heeft geprobeerd bij Blokker 48.500 euro te betalen met louter kortingsbonnen. De man had totaal 2807 kortingsbonnen op zak.
Zijn eerste poging mislukte echter. De caissière in het Blokker-filiaal in het Antwerpse Merksem raakte in paniek en stuurde de man weg. "Daar komt niets van in huis", riep ze tegen Norbert Verswijver (59).
Overigens constateert Verswijver zelf dat zijn poging niet 'mislukt' te noemen is. 'Ik heb mijn bestelling geplaatst in het bijzijn van een deurwaarder, dus dat is helemaal correct gegaan', zegt hij tegen NU.nl. De kortingsbonnen waren allemaal origineel, bij de verschillende Blokker-filialen lagen bonnenboekjes die voor iedereen waren mee te nemen. 'Ik heb mij geamuseerd bij het verzamelen', laat Verswijver weten.
De 'Bonnekesman', zoals hij in Antwerpen wordt genoemd, meent dat hij in zijn recht staat. Hij blijft het proberen en krijgt enige steun van de Vlaamse winkeliersorganisatie Unizo. "Hier is toch reden tot twijfel. Enkele courante clausules zoals 'één bon per klant' of 'niet cumuleerbaar met andere acties' ontbreken op de bon", zei regiodirecteur Peter Aerts van Unizo zaterdag in krant Gazet van Antwerpen.
De Antwerpenaar wil de aankopen weggeven aan armen. Hij wordt in eigen land 'de Robin Hood van de food en non-food' genoemd.
Verswijver vindt deze opgelegde titel wel goed gevonden. 'Ik voel mij er comfortabel bij, dus zal die titel zeker gaan dragen', aldus de Belg.
(Bron)

Geen opmerkingen: