donderdag, november 15, 2007

Pil gedeeltelijk onder eigen risico

DEN HAAG - Het geld dat vrouwen kwijt zijn aan de pil gaat maar gedeeltelijk meetellen voor het eigen risico van 150 euro in de zorgverzekering. Dat heeft minister Ab Klink (Volksgezondheid) donderdag gezegd in de Tweede Kamer.
De Kamer had eerder afgedwongen dat er vanaf 2009 voor bepaalde behandelingen of medicijnen maar gedeeltelijk een eigen bijdrage komt in de vorm van een eigen risico.
Klink reageerde met zijn toezegging op de wens van SP-Kamerlid Agnes Kant om de pil, die weer terugkeert in het basispakket, uit te sluiten van het eigen risico dat volgend jaar wordt ingevoerd voor de zorgverzekering. Dat ging de minister te ver, maar met de belofte van een maximale eigen bijdrage denkt de minister de drempel voor het gebruik van de pil nog wat te verlagen.
(Bron)

Logisch - mijn verzekering vergoedt de pil, en straks zit ie in het basispakket en mag ik er dus voor gaan betalen.
Gek genoeg heb ik nu bedacht dat ik in elk geval voor eind december nog maar een nieuwe lading van al mijn medicijnen moet bestellen. Want de chronisch zieken zouden ontzien worden (eerst zien en dan geloven), maar gek genoeg val ik tot nu toe nooit onder dat soort regelingen.

Geen opmerkingen: