donderdag, november 19, 2009

Ben nogal opruimerig de laatste tijd, dus ik zoek me nu gek naar m'n sleutels (de grote bos met ook bergingsleutels e.d.) en oh jee, waar is die griepprikoproep (mooi Scrabblewoord) gebleven?
Gezondheidscentrum meermalen gebeld: volstrekt onbereikbaar, na lang in de wacht maar weer opgehangen.
Op de gok erheen, hopend dat het niet vorige week was, en me menend te herinneren dat ze om 3 uur begonnen.
Binnenlopend zag ik dat de tafels er al stonden (goeie dag dus) maar de priktafels nog niet (te vroeg dus). Dan maar wachten tot 4 uur, samen met een flinke groep mensen waarvan een deel luidkeels elkaars ziektes en aandoeningen besprak, ik zat naast een oudere vrouw die ook wat moest gniffelen om die mensen die tegen elkaar op leken te bieden met wat ze mankeerden.
Tegen 4 uur stond de rij wachtenden al tot buiten, moesten we nou achteraan aansluiten of het voorbeeld volgen van het 'ziektegroepje' dat gewoon vooraan ging staan?
We hebben nog even gewacht maar de rij werd alleen maar langer (en zo slim: ophopen bij de ingang zodat anderen er niet meer uit of in konden, en de rij liep op straat gewoon door terwijl daar toch ook verkeer rijdt).
We zijn toen het halverwege even haperde en de prikkers stonden te wachten, maar vooraan aangeschoven, toen zaten we al een uur denk ik.
De prik moest in de andere arm dan de vorige keer, dus nu rechts. Het prikken zelf voelde ik nauwelijks, maar het spuiten wel. De prikker zei: 'Ja, het kan even koud aanvoelen', maar het voelde meer als gloeiend.
Vaccin, haaienleverolie (hoe zit dat met vegetariƫrs eigenlijk?) en kwik (niet te verwerken door het lijf, wordt gewoon uitgescheiden en is dus minder slecht dan de zware metalen in het eten), en natuurlijk die chip ;-)
En maar afwachten of ik nu vannacht geen koorts krijg, zoals bij de gewone griepprik (maar dat was maar 1 nacht).
10 december de vervolgprik.

Geen opmerkingen: