maandag, november 16, 2009

Rover wil meer toezicht tarieven ov-chipkaart

RIJSWIJK - Reizigersvereniging Rover wil een beter toezicht op de tarieven van het regionaal vervoer. Veel plaatselijke ritten dreigen nu duurder te worden nu de ov-chipkaart is ingevoerd, stelt Rover.
''Vooral incidentele reizigers die zelf geen chipkaart hebben, zijn hiervan de klos", aldus Rover.
In de regio Arnhem/Nijmegen zijn de tarieven al omhoog gegaan. Rover ontkent dat het daar mee zou hebben ingestemd, zoals minister Eurlings van Verkeer verklaarde op vragenvan de SP in de Tweede Kamer over de tariefstijging.
De reizigersvereniging zegt via het ov-loket veel klachten binnen te krijgen over de tariefstijgingen door de ov-chipkaart. ''Vooral incidentele reizigers die niet in het bezit zijn van een chipkaart betalen veel voor een losse tram-, bus- of metroreis.
Regionaal verschillen de tarieven sterk. Wie geen ov-chipkaart heeft, betaalt tegenwoordig voor een retourtje met de metro in Rotterdam of Amsterdam al snel 5 euro'', zegt Rover die aandringt op toezicht door de centrale overheid zodat er geen wildgroei aan te hoge tarieven ontstaat.
(Bron)

Mja, als ik mijn dagelijkse 2-zonereis heen en weer met een strippenkaart maak, kan ik anderhalve week reizen voor het geld waarmee ik al chippend 3 dagen kan reizen. Ik verbaas me dus elke keer als ik iemand zie chippen - kunnen ze niet rekenen? Willen ze per se early adapters zijn? Krijgen ze hun reiskosten vergoed en maakt het de vergoeder niets uit?

Geen opmerkingen: