maandag, augustus 02, 2004

STER maakt lijst beste tv-reclames aller tijden

Het reclamebedrijf van Publieke Omroep, de STER, bestaat in 2005 veertig jaar. Ter gelegenheid daarvan brengt de organisatie een boek uit over de geschiedenis van de tv- en radioreclame. Onderdeel is een topveertig van de beste televisiecommercials aller tijden. Een vakjury en het stemmende publiek bepalen de rangorde.
De jury maakt in de komende weken een longlist van 140 reclames die voor de lijst in aanmerking komen. Die lange lijst bevat "commercials die bepalend zijn geweest voor het vak, deel uitmaken van het collectieve geheugen, typerend zijn voor de tijdgeest of van grote betekenis zijn geweest voor het betreffende merk".
Vanaf september kan het publiek stemmen op www.ster.nl . De uitslag van deze verkiezing bepaalt de definitieve volgorde van de topveertig. Tijdens de uitreiking van de Gouden Loeki 2004, op 22 december, maakt de reclameorganisatie de ranglijst bekend.
(Bron)

Geen opmerkingen: