donderdag, januari 24, 2008

Geen idee of het andere regio's ook zo was, het lijkt me van wel, maar toch...
Ik stond te stuiteren op m'n werk, ik wou naar buiten (ben ook wat eerder weggegaan) en ik wou dat ik m'n camera bij me had gehad en ik wou dat ik bovenin de Dom stond en ik wou en ik wou - maar uiteindelijk stond ik alleen maar ademloos te kijken.
Wat een zonsondergang... Bloedrood, knalrood, de hele wereld werd rood, roze, oranje, goud. Als je het op een foto of in een film zou zien, zou je zeggen: 'Die special effects hadden wel iets minder gekund'.
Vanuit mijn werkplek zie ik (in dit seizoen) de zon opkomen, vaak als een oranje bol die opduikt uit een wolkenband, soms alleen als stralen die achter de wolken opduiken en vaak jammer genoeg alleen als 'Het wordt toch wel iets eerder licht hè?' - zonder dat je de zon zelf ziet.
Als er een kleurige zonsondergang is zie ik dat prachtig gereflecteerd in de gebouwen om ons gebouw heen. Voldoende glazen hoogbouw om dat allemaal te volgen. En dan is het meestal tijd om even bij een collega aan de andere kant te gaan buurten, een collega die uitzicht op het westen heeft - weliswaar met gebouwen die in de weg staan, maar de kleur van de lucht kun je daar wel zien.

Geen opmerkingen: