maandag, februari 20, 2006

Ik heb goeie ervaringen met Wehkamp. Als je er iets bestelt, zijn ze altijd rap en zorgvuldig.
Maar die fiets wordt een soort slapstick. Ze vroegen me een vooruitbetaling, omdat het een 'grote' bestelling is. Ik dus braaf dat geld betaald, waarna ik erachter kwam dat die fiets niet meer leverbaar was. Telefoniste zei me dat het 5 werkdagen duurde voor het op hun rekening zou staan, wat ik niet geloofde: van giro naar giro duurt doorgaans 1 dag. En als het er dan eenmaal was, zou blijken dat de bestelling niet uitvoerbaar was, waarna ik gebeld zou worden (klinkt bekend hè?) met de vraag wat te doen: een andere fiets, of het geld terug.
Ik diezelfde dag dus de uitverkochte fiets geannuleerd, en een andere fiets besteld. Kijk ik gisteren op mijn girorekening, staat dat geld teruggestort.
Net gebeld, ja, nee, ik kijk het voor u na, ja, het klantnummer klopte niet. Hm, zowel bij mijn overschrijving als bij jullie terugstorting staat het juiste klantnummer vermeld. Ja, raar. Heel gek. Goh, dat gebeurt nooit, en jee, dat u niet gebeld bent, wat eigenaardig. En u heeft dus een andere fiets besteld? Ja, dan krijgt u binnen 7 dagen een bericht, waarschijnlijk met een verzoek tot vooruitbetaling, en daarna wordt ie binnen een week geleverd. Nee, dan heeft u natuurlijk geen garantie dat die niet ook is uitverkocht. Nee, we doen niet aan
reserveren, we kijken er pas naar als het geld er is.

Waarom gaat het nou altijd zo? Waarom houd ik niet in bestanden of zo?
Je zou toch bijna gaan denken dat er overal een soort sterretje bij mijn gegevens staat: graag zoveel mogelijk verklooien.
Ik wacht nog even of ik een brief krijg, als ze weer een vooruitbetaling willen eis ik toch eerst dat die fiets leverbaar is, zoniet, dan houdt het op en ga ik elders dezelfde fiets voor iets meer geld maar hopelijk minder ellende aanschaffen.

Geen opmerkingen: