zondag, juni 22, 2008

Ik ben goed in plannen maken. Zo van: 'dit weekend ga ik de was doen zoals elk weekend, maar dan niet alleen de donkere maar ook eens de lichte, de gang opruimen, m'n fietsbanden oppompen, kattenbak verschonen, en die afgezaagde es verder verzagen ook al ligt de stam erg decoratief over een waterbak heen en vindt met name Tijger dat ideaal om op een angstwekkende manier kromgebogen te drinken uit die bak met drabbig water'.

En oh ja: 'een tak van de wilg afknippen, de sering snoeien, gras maaien, opruimen, afwassen, zuring verwijderen, planten water geven, eindelijk eens alle statiegeldspul bijeen zoeken, hardware installeren, de kapotte lamp uit de fitting halen zodat ik weet welke ik moet kopen als ik er eens aan denk, dat ene blad bellen waarom ik daar ineens een abonnement op schijn te hebben, pasfoto maken voor een officieel pasje, papieren uitzoeken, voorraadkast opruimen, plan maken voor de tuin, tuintafel ontvetten-schuren-lakken, doet me denken aan die drie planken die nog geschuurd en gelakt moeten worden want als die in de kast zitten kan ik die enorme lading boeken uit de slaapkamer weer eens opruimen, hm, de gangkast moet uitgespit want binnenkort moet daar iemand in om iets te doen, de coniferen zouden gesnoeid moeten worden, de bovenbuuv moet nu echt eens duidelijk gemaakt worden dat ik het niet waardeer dat ze haar balkon schoonmaakt door alles naar beneden te flikkeren, over zaaien hoef ik me nu niet druk meer te maken want daar heb ik te lang mee gewacht en wat ik wel zaaide kwam vrolijk op en verlepte nadat ik ze vergat op de heetste dag van het jaar, ik moet een tafel leegruimen omdat daar een andere tafel moet komen te staan die nu nog ongemonteerd in de gang staat en als ik daarmee bezig ben kan ik gelijk dat kleed dat eronder ligt wassen dan wel vervangen - maar vervangen duurt waarschijnlijk nog erg lang dus dan in elk geval wassen, op een mooie dag zodat ie buiten kan drogen, ik moet nieuw voer voor Tom bestellen en niet vergeten m'n eigen medicijnen te bestellen bij de apotheek en hoe zat dat met het eigen risico want dan moet ik ook zorgen dat ik met 150 euro naar de apotheek ga als ik ze wil ophalen en en en'.
Vervolgens is het vaste ritueel dat ik me laat verpletteren door wat er allemaal Moet, liefst NU, en dat er niks gebeurt.
Gek genoeg wordt het to-do-lijstje daar niet korter van.