maandag, juni 23, 2008

Kamerleden beklagen zich over computers

AMSTERDAM - De computers waar Kamerleden mee moeten werken zijn traag, hebben te weinig opslagruimte en worden geplaagd door storingen.
Diverse Kamerleden beklaagden zich maandag tijdens een overleg met Kamervoorzitter Gerdi Verbeet (PvdA) over het verouderde computersysteem van het parlement.
Onder meer CDA, SP, VVD en PVV uitten klachten over het computersysteem. "Het gaat traag en het werken wordt verder bemoeilijkt door de vele storingen", zei VVD-Kamerlid Charlie Aptroot. Thuiswerken zou ook erg problematisch zijn.
SP'er Ronald van Raak zei dat zijn medewerker alle bestanden opslaat op een usb-stick, uit angst dat ze anders worden gewist. "Het is een drama", vatte Hero Brinkman (PVV) de situatie samen.
De fractie van de ChristenUnie heeft kortgeleden nieuwe computers gekregen, zei Kamerlid Ed Anker. "Die zijn redelijk rap en lopen minder vaak vast. Maar ik heb nog steeds niet het idee dat we op het meest geavanceerde systeem van Nederland zitten. De gemiddelde universiteit haalt ons lachend in."
De Kamerleden willen snel betere computers. Ze memoreerden dat Verbeet een jaar geleden al beterschap heeft beloofd. Sindsdien zouden de computers echter alleen maar slechter zijn gaan werken. CDA-Kamerlid Jan Schinkelshoek vroeg Verbeet ervoor te zorgen dat de problemen voor het einde van dit jaar worden opgelost.
De Kamervoorzitter zegde dat toe. "Als ik vanuit huis wil inloggen, ga ik ook thee zetten voordat ik aan de slag kan. Dat irriteert me mateloos", zei Verbeet.
(Bron)

Geen opmerkingen: