vrijdag, oktober 16, 2009

Op naar Apprenti, het werkbedrijf waar je terecht komt als je in de bijstand zou komen maar wel kunt werken. Die club zit ergens op nummer 75, maar het is een industrieterrein met veel grote percelen en onduidelijke nummering. 9292OV zei: halte Uraniumweg. Prima.
Gelukkig ben ik zo'n maniak die altijd een bus te vroeg neemt, want de buschauffeur dacht er pas aan me te waarschuwen toen de halte al geweest was. Dus een halte te laat uitgestapt, en volgens de kaart van 9292 moest ik vanaf de goede halte een stukje teruglopen. Nou, dan maar wat verder lopen.
Ik zat na een tijdje ergens bij nummer 51, en daarna kwam nummer 3 of zo. En maar sjokken in de motregen.
Uiteindelijk was het 10 voor elf en ik zag mezelf niet binnen 10 minuten op de juiste plek komen. Dus ik bel Apprenti en meld dat ik later zal komen, en waar zitten ze nou precies? Receptioniste: op nummer 75. Ik: dat weet ik, maar waar is dat, want ik zit duidelijk verkeerd dankzij de reisplanner. Ze kon het me niet vertellen.
Gezegd dat ik de bus zou pakken en dat ik wel zou komen maar niet kon aangeven hoelang dat nog ging duren.
Gewacht op de bus. Chauffeur melddde dat ie nummer 63 wel wist, dat stond ergens groot aangegeven, vijf haltes verderop. Daarna reed ie langzaam verder zodat we de nummers konden bekijken. En zowaar: nummer 75! Als die receptiedame nou gewoon gezegd had: we zitten tegenover Ziggo, dan had ik gelijk geweten waar ik wezen moest.
Man getroffen die me nog van de vorige keer kende, hoop gedoe met contract waarop m'n naam verkeerd gespeld stond, en na correctie was m'n voornaam verkeerd gespeld, en hij moest een kopie van m'n giropas maken maar ik heb zo'n pas met een eigen foto erop en de cijfers zijn er al half afgesleten, allemaal gedoe.
Direct gemeld dat ik dinsdag niet kan komen wegens de katten.
Ze doen het nu wel slimmer: ma-di-wo in de ochtend training en in de middag werken, do-ochtend training en vrij-ochtend werken. Verplicht veiligheidsschoenen aan, dat gaat waarschijnlijk weer een probleem worden, want daar kwam ik toen niet in, en officieel moet je ook een spijkerbroek van het werk aan, nou, ik wens ze succes met mijn maat ;-)
Jammer: ze werken niet meer met de kwekerij, dus geen kans dat ik dichtbij huis kan werken deze locatie is ongeveer zo ver weg als je kunt komen zonder de stad uit te gaan.
Jammer 2: de klerehangers zijn sinds enkele weken weer in het systeem opgenomen. Dus klerehangers sorteren of doosjes vouwen. Maar dan niet de hele dag.
Kwart over twaalf stond ik weer buiten, waar ik zo op de bus kon stappen.
Paar haltes eerder uitgestapt zodat ik m'n gerepareerde fiets kon ophalen. En inmiddels scheen de zon, waardoor ik even op een muurtje ben gaan zitten met een peuk (jaja, slecht, maar die zon hè...).
Iets verderop zit de kapper. Knoop doorgehakt. Nu is m'n haarlengte gehalveerd, dat moest maar weer eens. Nadeel: het echte donkerbruine haar is er nu wel echt af, wat rest is grijs of al flink lichter door grijsbijmenging. Kapster: je hebt wel heel veel haar, en zo lekker dik, en het wordt ook niet grijs maar wit, da's heel mooi.
Eng als je dan ziet hoeveel er af is en op de grond ligt, daar zou je zo een kortharige pruik van kunnen maken.
En nu jeukt het op m'n rug en m'n schouders, de bekende kappersjeuk ;-)

Geen opmerkingen: