Consumentenbond prijst Bel-me-niet-register
DEN HAAG - Consumenten hebben het 'Bel-me-niet-register' gekozen als beste product van het afgelopen jaar. Het register kreeg maandag van de Consumentenbond de Topper Award uitgereikt, de jaarlijkse prijs voor beste product. De Flater Award ging naar de OV-chipkaart als slechtste product.
Het Bel-me-niet-register kreeg 65 procent van de stemmen en liet daarmee de nummers 2 (Windows 7) en 3 (iPhone 3Gs) ver achter zich. Consumenten die zich bij www.bel-mij-niet.nl inschrijven, zijn daarna verlost van opdringerige verkooptelefoontjes.
Consumentenbonddirecteur Bart Combée: ''Het Bel-me-niet Register is een belangrijk wapen in de strijd tegen ongewenste telefoontjes van bedrijven. Het is opgenomen in de wet en bedrijven die toch bellen kunnen rekenen op een fikse boete.''
In de uitverkiezing riepen de deelnemende consumenten de OV-chipkaart uit tot grootste flater. ''Misschien zijn het opstartproblemen, maar de OV-chipkaart geeft nog te veel narigheid. Gedoe met in- en uitchecken, onterecht afgeschreven bedragen, onduidelijkheid bij het overstappen en soms een hogere ritprijs'', aldus Combée.
''Niet voor niets zeggen wij dat de strippenkaart en het papieren treinkaartje moeten blijven tot de chipkaart zijn waarde heeft bewezen en de overgrote meerderheid is overgestapt. Consumenten moet je verleiden, niet dwingen.''
Ruim 16.000 consumenten brachten hun stem uit voor de jaarlijkse prijzen voor beste en slechtste product. Zowel voor de topper als de flater waren er tien genomineerden.
(Bron)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten