maandag, maart 15, 2010

Hm. Er komt fris groen aan in de tuin. Maar ik meen het te herkennen als een - nu nog minieme - reuzenberenklauw. Als tuinier mag je zomaar zeggen: jij bent een lastige exoot, ik roei je uit. Maar dat betekent wel dat ik nu echt aan de slag moet. En als ik dat doe, moet ik ook onder ogen zien dat die Indische aardbei alles overwoekerd heeft, dat de katten looppaadjes hebben uitgesleten, dat er van alles gesnoeid en gezaagd moet worden, en die bossen Canadese guldenroede zien er vrolijk uit maar ik zie ze liever op een wat beperkter deel van de tuin.
Die paardenbloemen die her en der opduiken vind ik niet erg, die zonnetjes maken me vrolijk (en ze hebben nog geen neiging overal te staan). De maagdenpalm moet misschien ook wat tot de orde geroepen worden, en de klimop kan ik beter nu wat knippen, voordat de wespen te actief worden, en de dorre stelen van het siergras moeten afgeknipt en de bosrank flink terugknippen en en en...
Tuinieren zou ontspannend zijn, toch?

Geen opmerkingen: