dinsdag, maart 22, 2005

Unilever wil einde aan 'imitaties' Albert Heijn

ROTTERDAM - Unilever daagt Albert Heijn voor de rechter. Het supermarktbedrijf zou met zijn huismerk bewust merkproducten van Unilever imiteren. Het voedings- en wasmiddelenconcern wil daar via een kort geding een einde aan maken. Dat heeft een woordvoerder van Unilever dinsdag gezegd.
Unilever eist dat Albert Heijn van de gewraakte producten, die de supermarktketen onder zijn AH-huismerk verkoopt, de verpakking aanpast. Tot die tijd moeten de producten uit de schappen worden gehaald.
Het gaat om ijsthee, pindakaas en margarines. Unilever voert deze producten onder de merknamen Lipton, Calvé, Becel, Croma, Blue Band en Bertolli.
Albert Heijn verkoopt deze producten ook als huismerk, in een verpakking die volgens de woordvoerder wat betreft "vorm, kleur, lettertype en woordkeus" precies lijkt op de A-merken van Unilever.
(Bron)

Geen opmerkingen: