woensdag, juni 27, 2007

Vooruit, de katten weer eens BLIJ maken met een zakje natvoer.
Meestal neem ik dan twee zakjes, allebei krijgen ze twee helften dus twee smaken. Voor ik zakje 1 open heb drentelen ze al om me heen, ze wéten dat ze het krijgen maar waarom moeten ze nou nog wachten en ze wachten al zo lang en en en!
Zakjes verdeeld over twee bakjes, en sja, ik zet ze een voor een neer. Tijger heeft inmiddels wel door dat ik dat 2e bakje heus niet zelf leeg eet, dus is het verstandig bakje 1 voor Toms neus neer te zetten. Anders neemt Tijger bakje 1 en krijg ik een hele ellendige blik van Tom die denkt dat hij overgeslagen wordt.
Vervolgens komen er een tijdje allerlei slobberige geluiden uit de keuken, nog iets later komt Tom tevoorschijn, helemaal tevreden poetsend.
Tijger eet haar bakje leeg en inspecteert dan of Tom nog iets overgelaten heeft - zo ja, dan werkt ze dat ook nog even weg. Waarna zij ook tevreden wegdrentelt, zich ergens gaat wassen en dan in slaap valt.
Op dit soort avonden zie ik ze meestal een flinke tijd niet meer. Pragmatische beesten ;-)

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Altijd leuk zo'n persoonlijk verhaal over huisdieren Hippo!
Gr. JohnD

Zeppo zei

:-)))