dinsdag, december 16, 2003

Kerstbestand in supermarktslag

AMSTERDAM - Deskundigen verwachten dat supermarkten zich in de komende dagen voor de kerst houden aan een stilzwijgend bestand in de prijzenoorlog. In deze periode willen consumenten een ruim assortiment en is prijs minder belangrijk.
"Consumenten hebben met de feestdagen de neiging om naar grote en ruime winkels te gaan", zei onderzoeker J. Holla van GFK dinsdag. "Er wordt minder op de prijs gelet en men wil juist feestelijk boodschappen doen. Vooral luxe winkels gaan hiervan profiteren."
Ook supermarktadviseur E. Hemmes denkt dat het de komende dagen allemaal wat minder hard zal gaan met de prijzenslag. "Ik zie nu al dat strijdkreten bij Albert Heijn van de muur zijn. In die winkels winkels hingen grote posters waarin de nadruk lag op prijs. Die zijn nu weg."
Hemmes denkt dat Albert Heijn en Jumbo de winnaars van de kerst worden. "Het gaat nu om het assortiment. Mensen gaan naar de winkel om zichzelf te verwennen. Ook in de folders ligt de nadruk op luxe producten. Daarom verwacht ik dat het wat minder wordt."
(Bron)

Geen opmerkingen: