maandag, januari 09, 2006

Brede rivieren, overstromingen, lekkages. Met als afwisseling een online gesprek met een kindsterretje dat in New York een stand up-act heeft en vraagt of ik langs wil komen. Als ik dat weiger, staat even later iemand voor de deur met 700 euro van hem, en dan ga ik toch maar. Eenmaal in New York moet ik met de bus, en ik weet niet waar uit te stappen. Dus ik beland op het busstation, neem dan maar een roltrap naar boven, kom verkeerd uit, neem een andere roltrap die te snel gaat en me zowat lanceert, waardoor ik naar beneden rol langs iets dat een soort vuilstortkoker lijkt (maar dan wel erg schoon). Ik kan me schrap zetten vlak voor de klapdeurtjes onderaan.
Doe dan toch maar die dromen met prachtige uitzichten op rivieren (nooit meren, en altijd de wetenschap dat de zee in de buurt is), en met die vreemde huizen waar op de benedenverdieping decimeters water staat en niemand dat gek vindt.
Dat huis waar het water overal uit de muren kwam, riep bij mij vooral gedachtes op aan wat je daar allemaal niet met planten zou kunnen doen ;-)

Geen opmerkingen: