dinsdag, januari 10, 2006

Nederlander koopt het minst via internet

AMSTERDAM - Nederlanders kopen minder producten via internet dan veel andere Europeanen. Dat wijst een onderzoek uit dat is uitgevoerd in opdracht van de prijs- en productvergelijker Kelkoo. Per halfjaar kopen Nederlanders gemiddeld drie producten op internet. Alleen Italianen kopen net zo weinig artikelen. Nederlanders schaffen relatief wel de meeste vakanties online aan.
Voor het onderzoek werden zevenduizend Europeanen uit tien verschillende landen ondervraagd. Internetgebruikers uit Groot-Brittanniƫ kopen het grootste aantal producten: twaalf. Duitsland staat tweede met tien gekochte producten per halfjaar.
Nederlanders zijn echter niet het zuinigst met hun geld. De drie producten die ze kopen op internet kosten bij elkaar zo'n zeshonderd euro. Daarmee staan de Nederlanders in de middenmoot. Fransen geven het minst uit. Zij betalen 373 euro voor de zes artikelen die ze in een halfjaar kopen. Ook in dit rijtje staan de Britten bovenaan: met ruim 1200 euro geven zij het meeste geld uit op internet.
De Nederlandse internetconsument is niet alleen gericht op vakanties. Ook theater- en bioscoopkaartjes zijn populair.
(Bron)

Geen opmerkingen: