maandag, september 24, 2001

De BVD krijgt meldingen van burgers die anderen van terroristische activiteiten verdenken.
Eén van de tekenen schijnt te zijn: altijd de gordijnen dichthebben. Daar zit je dan met je raam op het zuiden, pal aan een pad. Ik zwerf al ergens in de BVD-archieven, want in mijn kraaktijd kreeg ik bezoek van meneer De Bruin. Gekleed in een opvallend onopvallende bruine trenchcoat, met de kraag omhoog. Hij zei dat ik vast wel wat kon vertellen over 'mijn' kraakgroep? Er heeft bij mij echter altijd een verschil gezeten tussen kunnen en willen.
In principe kun je iedereen wel verdenken van gevaarlijke activiteiten: wie heeft er geen aanstekers, wekkers, lucifers en/of chemische middelen in huis? Kunstmest is nog veel verdachter, de Oklahomabom bestond voor een groot deel uit kunstmest. In Toulouse weten ze inmiddels helaas ook dat ammoniumnitraat zeer explosief is. Misschien was het ook niet zo slim om een kunstmestfabriek en een fabriek waar ze explosieven en raketbrandstof maken, naast elkaar te zetten. Het is alleen zonde dat dat altijd pas achteraf bedacht wordt.
Op het net is wel het één en ander te vinden over bommen maken - maar de meeste sites schijnen incorrecte recepten te geven. Veel verwijzingen naar The anarchist cookbook en The terrorist handbook
Er zit een disclaimer bij: 'This is merely for reading enjoyment, and is not intended for actual use!!'
Gelukkig maar.

Geen opmerkingen: