zaterdag, mei 04, 2002

Met al die verhalen over kikkers ga ik toch weer twijfelen: zal ik niet...
Maar ik heb al padden in de tuin (vooral omdat ik een rommeltuin heb, en dat is vooral verregaande luiheid). Zouden padden geen kikkertjes eten? En waarschijnlijk is mijn tuin beter geschikt voor bruine kikkers.
In mijn oude huis hoorde ik de groene kwaken, als de wind niet pal de andere kant opstond. Hier is ook een kikkerrijke sloot vlakbij, maar ik verdenk deze kikkers ervan bruin te zijn (moeilijk vast te stellen bij die kleine kommaatjes, maar vorig jaar heb ik niets gehoord).
Bij vriendje thuis staat een afgrijselijk ding dat hij van mij cadeau kreeg: een bewegingsmelder in de vorm van een kikker. Ik zag 'm en moest 'm hebben. Dus als ik echt wil, kan ik wel mechanisch gekwaak in de tuin hebben. Maar ja...
Zou je niet een kikkerlokspoor uit kunnen zetten van sloot naar tuin?

Geen opmerkingen: