zondag, mei 04, 2008

Steeds meer mannen willen geen seks

LONDEN - Het aantal Britse mannen dat helemaal geen seks meer wil en daar openlijk voor uitkomt bij de relatieconsulent, is de afgelopen jaren met 40 procent toegenomen. Dit stelt Relate, de grootste Britse bedrijf in de sector, aldus de krant The Observer zondag.
Volgens het hoofd van de relatieconsulenten van Relate klaagt de helft van de mannelijke klanten over een totaal gebrek aan libido.
"Tien jaar geleden had nog niemand van dit soort klachten gehoord", aldus Peter Bell. Volgens hem praten veel mannen nu als vrouwen in de jaren vijftig. Er is sprake van een "psychoseksuele dysfunctie".
Billy, een 43-jarige designer die tien jaar getrouwd is, zegt in The Observer: "Ik hou nog steeds van mijn vrouw en het is zeer duidelijk dat zij de vrouw is met wie ik de rest van mijn leven wil doorbrengen, maar ik wil gewoon niet meer met haar vrijen."
Volgens Bell is het probleem deels te wijten aan het feit dat Britse vrouwen beter weten wat zij in bed willen en er ook om vragen. Prof. Cary Cooper, hoogleraar psychologie aan de universiteit van Lancaster, ziet ook een oorzaak in de "extreem lange werktijden" van veel Britse mannen, die last krijgen van stress.
De seksuele problemen zijn vervolgens niet goed bespreekbaar omdat Britse mannen "traditioneel niet worden aangemoedigd om hun gevoelens te delen".
(Bron)

Geen opmerkingen: