zaterdag, juni 07, 2008

'Informatie uit geheim onderzoek gelekt'

AMSTERDAM - Gevoelige informatie over een geheim onderzoek naar seksueel misbruik van kinderen door hooggeplaatste functionarissen bij de politie en Justitie in Amsterdam ligt op straat.
Dat schrijft De Telegraaf zaterdag op basis van documenten die de krant in bezit heeft. Het betreft informatie van de veiligheidsdienst BVD, de voorloper van de AIVD.
Betrokkenen bij het toenmalige BVD-onderzoek zeggen dat informatie uit het onderzoek letterlijk wordt weergegeven op websites van 'Kleintje Muurkrant', een links activistisch bolwerk.
"Ik zie teksten terug die ik in het verleden exact zo op papier heb zien staan", zegt een ingewijde in de krant.
Eerder deze week deed ook oud-BVD'er Paul H. aangifte tegen Kleintje Muurkrant. Op de websites zouden steeds vaker artikelen verschijnen met staatsgeheime informatie, inclusief vermelding van personen en bronnen.
"Ik word met naam en toenaam in verband gebracht met criminelen die ik nog nooit van mijn leven heb ontmoet", zegt H.
Hij werd zelf een half jaar geleden veroordeeld tot twee jaar cel wegens het 'onder zich houden' van staatsgeheimen.
(Bron)

Geen opmerkingen: