donderdag, oktober 28, 2010

Weer twee vullingen vervangen. De voorste twee kiezen boven links. En allemachtig wat deed die 'voorste' verdoving pijn :_( De tranen sprongen in m'n ogen. Gelukkig deed het daarna daarboven geen pijn meer.
Helaas ging de tandarts ook fijn overal even tandsteen wegtrillen en dan blijken er toch wel veel gevoelige plekken her en der te zijn, categorie zowat omhoogstuiteren in die stoel, wat dan weer niet goed samengaat met zere ribben.
Het is wel een tandarts die zegt: als je even wilt pauzeren, dan piep je maar - en gek genoeg is het dan al veel minder nodig. En de assistente is goed met dat zuigapparaatje, waardoor je niet halverwege drie keer het gevoel hebt dat je verdrinkt in alle vocht. In april weer op controle en dan verder met de andere oude vullingen.
Daarna met het gevoel dat ik links een hamsterwang had op pad naar Burgerzaken voor een ID-kaart. Bonnetje met nummer halen, wachten, aan de beurt, paspoort overhandigen, foto, geld pakken. Baliemedewerker: "Deze foto is niet goed, ik zie tanden". Ja, als je goed keek zag je een heel klein beetje tanden. Lullig dat de fotograaf daar niet opgelet heeft.
Ik kreeg een formulier waarmee de fotograaf gratis nieuwe foto's moet maken, maar ja, dan zou ik weer een heel eind terug moeten reizen en dan weer naar Burgerzaken, en ik voelde me al zo gekraakt. Dus bij de Fotomobiel die bij Burgerzaken staat nieuwe foto's gemaakt, zonder bril, met scheve mond door de verdoving ('Niet zo streng kijken hoor!'), en weer naar binnen, bonnetje met nummer halen, wachten, en jawel, deze foto's waren goed.
Over 5 dagen kan ik weer terug om m'n ID-kaart op te halen, en dan mag ik me bij de Sociale Dienst melden om mijn identiteit te bewijzen en om te vragen of zij die kosten vergoeden want zij zijn degenen die dit eisten (ik heb nog een paspoort dus mijn identiteit kan ik probleemloos aantonen, alleen accepteren ze dat niet).

Geen opmerkingen: