vrijdag, mei 27, 2005

Het kan niet lang meer duren. Ik moet naar een asocontainer.
1opdemiddag heeft Gerda Verburg te gast. En die meldt dat uitkeringen ertoe leiden dat mensen aan de rand van de maatschappij terecht komen, uit hun woningen worden gezet omdat ze overlast veroorzaken en dan naar asobakken aan de rand van de stad moeten. Ofwel: als je een uitkering hebt, ben je asociaal, en pas je niet meer in de maatschappij. Niet uitschakelen maar inschakelen zei ze, waarmee ze bedoelde: zorg dat mensen aan het werk komen.
Nou, prima Gerda, ik ben sinds februari 2003 bezig, het lukt me niet, dus help me maar. Liefst vóór ik naar die asocontainer moet, natuurlijk.
Gelukkig ben ik nog niet echt asociaal, anders zou ik zomaar noteren waar Gerda bereikbaar is - aan de andere kant: die gegevens waren openbaar. Toen ik de lijst met kamerleden downloadde, werden van de meeste leden de huisadressen nog vermeld.
Ik ga nadenken: harde muziek, flinke vervuiling, buren bedreigen - nog meer tips?

Geen opmerkingen: