vrijdag, april 21, 2006

Zo. Het is 17 graden, het is niet onbewolkt maar je voelt de zon wel, ik heb ongeveer 1/5 deel van de grond die verzuringd was aangepakt. Elke vierkante millimeter grond waar geen zuring, hondsdraf of schijnaardbei staat, bevat een clematiskiempje. Dus graven om de zuring weg te halen, steken tegen de aardbei, woelen tegen het hondsdraf en de hele bovenlaag doorhakken en afvoeren tegen die clematis. Hopelijk werkt dat. Ik vrees dat ik binnenkort moet melden dat heel veel planten triomfantelijk bovenkomen nu er genoeg ruimte voor ze is...
Ook het aangevreten maar niet opgevreten mussenlijkje verwijderd, gezien dat het koninginnekruid dat ik opgegeven had toch een aantal uitschieters heeft gemaakt, en de eerste gifgroene rups ontdekt waarvan ik nog steeds niet weet welke soort het is - ik denk het Klein geaderd witje maar ik weet het dus niet zeker. Ik vind ze altijd bij brandnetels, deze was vroeg (of misschien was ik vroeg met rommelen in dat stuk tuin) - echt gifgroen, met wat blekere stukjes, tot 4 cm lang en dikkig. Als ze zich bij verstoring oprollen zijn het net kralen.
En als ik straks weer uitgepuft ben, ga ik maar weer verder met zuringslopen.

Geen opmerkingen: