woensdag, december 05, 2007

Big brother bestaat niet.
Ik heb een tijdje een WW-uitkering van het UWV gehad. Inmiddels ben ik al 3 maanden weer aan de slag (en die WW over 2 weken staat eigenlijk net op m'n rekening, maar goed), en ik werd twee weken geleden ziek. Inmiddels lallang weer beter, maar nog steeds niets gehoord over ziekengeld - waar het UWV doorgaans wel erg snel is met het melden dat je eventueel na x tijd in aanmerking zou kunnen komen voor een ziektewetuitkering.
Ik nam me voor te gaan bellen. Heb ik een voicemail: of ik het UWV wil bellen. Nou, echt niet via m'n mobiel - zolang ik dat ziekengeld niet heb doe ik effe zuinig aan ;-) Dus opgeschoven naar vrijdag-vrije dag.
Kom ik thuis, ligt er een brief van het UWV. Of ik even wil aantonen wat mijn nationaliteit is.
Blijkbaar heeft de ZW-afdeling geen informatie-uitwisseling met de WW-afdeling - want die laatste hééft een kopie of wat van mijn paspoort.
En blijkbaar kan het UWV ook niet in bepaalde basisgegevens kijken, waar mijn nationaliteiten keurig in vermeld staan.
Ik vind het ronduit stompzinnig dat ik nu weer moet gaan kopiëren en versturen en dat ze dat ineens bedenken hoewel eerdere betalingen van het UWV aan mij geen probleem waren. Maar misschien is het wel een goed idee dat de ene afdeling niet (zomaar) in de gegevens van een andere afdeling kan kijken.
Hoewel de overheid dat natuurlijk allemaal wil veranderen.

Geen opmerkingen: