zondag, augustus 16, 2009

Sja. Nieuw bed. De katten hadden het snel ontdekt en ingenomen, en het personeel mag zich er - als er plaats is natuurlijk - tussenin wrikken, daarbij uiteraard de katten niet teveel storend. Anders komt dat me op een luidkeels geblèr te staan en beledigde en smartelijke blikken.
Maar. Bed staat, fijn nieuw laken erom, alles oogt fantastisch. Een dag later: aan de dikke plukken haar kan ik zien waar Tom overal gelegen heeft, en waar heeft ie die modderpoten opgelopen? Ergens een zwembadje in een tuin? Ook: overal diverse stukkies tuinonderdeel: takjes, zaden, naalden, stukjes blad. Het bed is ingewijd.
Ik moet er nog wat aan wennen, en oh ja, zo ging dat - ik lig op m'n zij, Tom komt aan de ene kant tegen me aan liggen en Tijger ligt bovenop me. En als ik me wil omdraaien, moet ik dus eerst een en ander opzij schuiven/duwen en mezelf voorhouden dat het MIJN bed is.

Geen opmerkingen: