donderdag, augustus 22, 2002

De MegaPraxis is wel 15 minuten fietsen (als je langzaam fietst) van mijn huis, heb ik ontdekt.
Jammer genoeg kun je niet gewoon een bestelling opgeven, maar moet je zelf al je spullen verzamelen.
Met een karretje naar de schuttingen. De goedkoopste was 20 euro, zo'n vlechtscherm waar je nog een beetje doorheen kijkt. Dat vond ik niet zo'n probleem, maar al verzamelend zag ik iets wat me niet beviel: forse schimmel. Dus naar de degelijker schuttingen ernaast gekeken. Veel zwaarder, maar niet beschimmeld, en ook steviger. 27 euro maar in de aanbieding voor 22, die 2 euro leek me niet veel geld voor een dergelijk kwaliteitsverschil, en ik had natuurlijk nog mijn airmilesbonnen voor 40% korting. Ik ben er maar even bij gaan zitten, want inmiddels had ik al twaalf schuttingen versleept en op zo'n karretje gezet. Die moesten weer teruggezet, en dan moest ik 12 veel zwaardere en dikkere op de te kleine kar zien te krijgen. Ander karretje gehaald, en eerst maar eens zes goede schuttingen erop geladen. Intussen badend in het zweet want het was warmer dan gedacht. En het stikte van de wespen, waar ik zeer allergisch voor ben. En ook dit karretje kon geen 12 schuttingen aan.
Uiteindelijk lazerde de hele handel om, en zat ik bijna klem onder de schuttingen. Mezelf eruit gewurmd, en maar twee Praxisheren om hulp gevraagd. Deze helden hebben de rotzooi opgeruimd, twaalf goede schuttingen opgeladen, twaalf palen erbij gemikt, me meegenomen naar de bak met de schermsteunen en een grondboor voor me opgehaald, alles naar de balie gekard en keurig een bon voor me geregeld - het computerwerk kostte ze wel erg veel moeite, maar we zijn er toch uitgekomen :-) Ik kon alles bij hun achterlaten en mocht met bon en de ijzerwaren verder shoppen.
Zaterdag wordt de boel geleverd, en dan mag vriendje zich uitleven...

Geen opmerkingen: