zaterdag, augustus 01, 2009

Toen ik me aanmeldde voor het glasvezelabonnement, gaf ik ook door dat bij het aansluiten destijds de monteurs zeiden dat ze nog een keer terug zouden komen omdat er iets niet af was. We maakten een afspraak, en ze kwamen niet.
Dat was ik min of meer vergeten, tot vanochtend om half negen mijn pagina bij de nieuwe provider actief was - dan zou de verbinding ook moeten werken, jippie!
Draadjes omleggen. Computer meldt: geen verbinding. Hm. Oh jee.
Test met de foon, draadje omleggen, foon inpluggen: niets.
Helpdesk bellen. Daar meldde het systeem eerst dat het telefoonnummer veranderd is, van 0800 naar 088 (handig, want die 088-nummers geven problemen met bellen via een VOIP-verbinding), en dat de tv-storing bekend is en dat daar aan gewerkt wordt.
Na wat wachten een meisje aan de lijn, en jawel: administratief klopt alles (da's al heel wat), alleen doet de boel het niet, waarschijnlijk een montagefout. Ze heeft een storingsmelding aangemaakt, dat kan tot 5 werkdagen duren (ingaande maandag dus). Ze kijken eerst van buitenaf, en als het probleem niet daar zit (ik denk van niet), dan bellen ze voor een afspraak.
Met wat pech beginnen ze dus vrijdag pas aan dit probleem en wie weet hoe lang het dan nog duurt.
Zolang Tiscali de verbinding niet afsluit - wat ze nu al wel kunnen doen - ben ik online, hoe lang dat duurt weet ik niet.
Hopelijk zit ik niet te lang zonder internet :-(

2 opmerkingen:

Anoniem zei

We duimen voor je, Hippo, want niets is zo vervelend als onverwachts afgsloten te wor

Hippo zei

:-)