woensdag, juli 07, 2010

Koolwitjes (groot, klein, klein geaderd), gehakkelde aurelia, kleine vos, witte tijger, gamma-uil en huismoeder (en veel andere nachtvlinders die ik nog niet kan determineren) fladderen hier volop rond. De dagpauwoog en atalanta mis ik nog steeds.
Het merelnest is verlaten, de jongen zijn uitgevlogen. Wel vogelt het flink in de tuin, er is genoeg eten te halen, er is badder- en drinkgelegenheid en er zijn genoeg schuilplekken mochten de katten eens in actie komen. (Hoewel Tijger meer voor muizen gaat en Tom vooral bang is voor vogels die dichtbij zijn.)
De klimroos is bijna uitgebloeid, de vrouwenmantel houdt vol en de sedums bereiden zich voor.
Nog even en ik kan weer via de snelste weg (tuindeur) de tuin in, en ik duik steeds meer gereedschappen op; mijn linkerhand is weer bijna normaal na de steek (denk ik) die de boel zo deed opzwellen. Dus straks kan ik de tuin weer in, als het weer te heet is om naar buiten te gaan... En dan maar hopen dat ik niet weer gelijk gestoken word door wat het dan ook was.
De egels doen nog steeds bijna elke ochtend hun rondje door de tuin, ik hoop dat ze iedere keer hun buik rond eten aan slakken ;-)

Geen opmerkingen: