zondag, februari 27, 2011

Adverteerders willen 'reclameluwe' dag

AMSTERDAM - De Bond van Adverteerders (BVA) wil een 'reclameluwe dag' invoeren. Dat meldt vicevoorzitter Frenkel Denie deze week in Adformatie, het blad van de reclamebranche.
De BVA wil hiermee zijn standpunt dat er ''minder, maar betere reclame moet komen'' in de praktijk brengen. De bond heeft een projectgroep in het leven geroepen om het voornemen te bewerkstelligen.
''Mijn droom is dat gedurende een half jaar de zaterdag reclameluw wordt'', legt Denie uit in Adformatie.
''Ik zoek nu een klein groepje adverteerders om mee te beginnen. Dat zijn de believers. Maar iedereen vindt dat er te veel reclame is.''
RTL staat niet direct afwijzend tegenover het voorstel, bevestigt commercieel directeur Ton Rozestraten zaterdag. ''Maar wij zijn wel een commercieel bedrijf'', legt hij uit.
''We willen best minder reclame uitzenden als de sector daar zelf om vraagt. Maar dat betekent wel dat de reclametijd duurder wordt. Wij moeten er financieel natuurlijk niet op achteruit gaan.''
Bovendien vindt Rozestraten het vreemd dat de BVA deze oproep alleen doet voor televisiereclame. ''Ik ben wel benieuwd hoe zij in deze aankijken tegen de hoeveelheid aan reclame in bijvoorbeeld dagbladen, tijdschriften en op internet.''
Denie was zaterdag niet bereikbaar om zijn plan toe te lichten.
(Bron)

Minder maar betere reclame. Ehm... Wie maakt de huidige reclames dan?

Geen opmerkingen: