zaterdag, maart 26, 2011

ING stuurt rijke klanten brief met uitleg

AMSTERDAM - ING heeft ruim 300.000 klanten die een persoonlijke adviseur bij de bank hebben of zakelijke klant zijn, een brief gestuurd waarin de bank uitlegt waarom de raad van bestuur heeft afgezien van de bonus en salarisverhoging.
''We hebben onderschat welk signaal hiervan zou uitgaan naar u, de samenleving en de politiek'', aldus ING in de brief die zaterdag op de mat viel.
Een woordvoerster liet desgevraagd weten dat de hele affaire de bank ''tientallen klanten'' heeft gekost, maar dat het klantenbestand per saldo niet erg heeft geleden.
Uit het op 17 maart gepresenteerde jaarverslag over 2010 van ING bleek dat de bestuurders bij de bank een bonus kregen die bijna even hoog was al het jaarsalaris.
Bovendien wachtte de bestuurders voor dit jaar een basissalarisverhoging van 2 procent. Aangezien ING ten tijde van de financiƫle crisis aan het overheidsinfuus moest en nog niet alles heeft terugbetaald, viel het jaarverslag op zijn zachtst gezegd niet goed.
Op 22 maart plaatste de Volkskrant al een ingezonden brief van bestuursvoorzitter Jan Hommen van ING waarin hij tekst en uitleg gaf over zijn bonus van ruim 1,25 miljoen euro en het teruggeven daarvan.
Ook op de website van ING stond een toelichting met een verwijzing naar de brief.
De zakelijke klanten of die met een persoonlijk adviseur, die een saldo van minstens 75.000 euro moeten hebben, hebben de brief zaterdag ook nog eens persoonlijk toegestuurd gekregen met een begeleidend schrijven.
''We willen u hiermee duidelijk maken dat de ING uw mening serieus neemt en dat uw tevredenheid onze prioriteit heeft'', aldus ING.
(Bron)

''We willen u hiermee duidelijk maken dat de ING uw mening serieus neemt en dat uw tevredenheid onze prioriteit heeft''.
Oftewel: de minder rijke klanten kunnen doodvallen en hun mening wordt niet serieus genomen.

Geen opmerkingen: