maandag, december 10, 2007

Zanger Arne Jansen overleden

RIJSWIJK - De zanger Arne Jansen, vertolker van de hit Meisjes met rode haren, is maandag in zijn woonplaats Silvolde overleden. Dat maakte zijn manager Menno Muis bekend. Jansen is 56 jaar geworden.
Over de doodsoorzaak zei Muis: "hij heeft het eeuwige verkozen boven het heden".
Jansen scoorde nooit meer zo'n grote hit als Meisjes Met Rode Haren, maar gaf nog wel regelmatig concerten door heel Nederland. Hij noemde zichzelf altijd een 'rasartiest'.
"Ik ben wie ik ben. Wie hoog vliegt, kan diep vallen. Ik heb een vonk met mijn publiek. Ik ben een mensen-mens."
Jansen bracht zijn platen uit bij Telstar, de maatschappij van smartlappenkoning Johnny Hoes. De familie Hoes heeft in een reactie laten weten "met verbijstering" te hebben kennisgenomen van het nieuws.
"Hij was een van onze meest dierbare artiesten. Onze gedachten gaan uit naar zijn lieve vrouw, kinderen en kleinkinderen. Wij hebben een dierbare vriend verloren, de hemel heeft er een engel bij."
(Bron)

Geen opmerkingen: