maandag, augustus 04, 2008

En elk jaar schrik ik weer van de discussies die losbarsten naar aanleidign van de Canal Parade. Mogen ministers wel meevaren? Waarom moeten "wij" per se kijken naar "hun in vieze strings"? Waarom doen "die homo's" niet normaal, dan zouden ze eerder geaccepteerd worden. "Vieze kerels bijna bloot op een bootje, wat moeten het buitenland daar wel niet van denken?"

Het was nieuws voor mij dat men gedwongen kan worden om te kijken - ik moest bewust op zoek naar beelden. En ik heb geen vieze strings gezien, en ik zag ook dames en meiden en Patrick Kluivert, en een hoop publiek dat in mijn ogen nogal leek te genieten.
Maar zolang het mij opvalt als ik twee mannen hand-in-hand zie lopen, waardoor ik besef dat ik dat eigenlijk zelden meer zie, en zolang militairen verboden mag worden om in uniform mee te doen, en zolang de ene minister de ander verwijt dat hij - als kabinetslid - meevaart, zolang de sfeer nog zo 'ze mogen het wel zijn als we het maar niet merken' is, zolang is alle uiterlijk vertoon, hoe provocatief ook, broodnodig.

Geen opmerkingen: