vrijdag, augustus 08, 2008

Zo, been there done that. Vlot heen, fietsend in de zon met een blerende Tom en een vrij rustige Tijger.
Eenmaal bij de dierenarts werden ze heel, heel stil. En wilden ze de bench niet meer uit. En eenmaal op de tafel vluchtten ze dicht tegen me aan, veilig. Toch roerend, zo'n beestje dat zich tegen je aan drukt en wegduikt in je armen.
Opvallend: toen Tom onderzocht werd en Tijger in de bench zat, mauwden ze naar elkaar, dat heb ik ze nooit horen doen.
Ze doen het prima, hebben hun prikken weer gehad, ik heb de voorraad anti-vlooien/tekenspul aangevuld en op proef een pakje Telizen - groene theepillen - om te kijken of ze er op reageren. Veel katten worden er minder angstig en/of gespannen van. Voor Tijger maakt dat nu weinig uit, die zit weer goed in haar vacht, maar elke lente likt ze zich half kaal (letterlijk). Voor Tom zou het kunnen helpen tegen de algemene angstigheid. Ze kunnen er best mee leven, maar als dit helpt, dan hebben ze het toch iets makkelijker.
Dan weer terug naar huis. Ik kukelde bijna van de fiets af, dus dan maar een stukje lopen. Waarna het begon te hozen, gelukkig in de buurt van een grote plataan om onder te schuilen. Daarna weer verder fietsen, afgesneden worden door een auto die geen zin had me rustig de bocht te laten nemen en die dus even inhaalde op een lompe manier. Gelukkig wist ik zo te vallen dat ik de bench omhoog kon houden, dus de schrik (bij de katten) had erger kunnen zijn.
Trillend weer een stukje lopen, en op de rechte weg weer opgestapt, waarna alle bochten ook vlot gingen.
Eenmaal thuis wilden ze heel graag direct acuut onmiddellijk NU uit de bench en probeerden ze zich samen door de deuropening te persen, die op een kiertje stond, veel te smal voor een kat en aangezien de bench er half voor stond konden ze 'm zelf niet openkrijgen.
Deur open, twee flitsen richting raam, raam open, katten naar buiten, alles weer normaal.
En inmiddels zie ik landenteams voorbij trekken in het Vogelnest en zoals altijd valt me weer op dat veel landen zo'n enorme diversiteit aan huidskleuren en gelaatstrekken hebben. Mooi om te zien, 'wij' (de wereldbevolking) mixen er toch vrolijk op los. En steeds meer camera's te zien in de teams, ook grappig.

Geen opmerkingen: