woensdag, november 03, 2010

Tijger is een klampkat. Ze gaat fijn naar buiten als het mooi weer is, liefst warm en zonnig, of als er andere interessante dingen te bekijken of te vangen zijn zoals ratten. Maar verder wil ze in mijn buurt zijn. Punt. Als ik achter de computer zit, ligt ze aan mijn voeten; als ik naar de wc ga loopt ze mee; als ik dan ineens niet naar de wc ga maar ga douchen dan zit ze verontwaardigd op de wasmachine (want ja, dan wil ze wel weg maar dan doe ik de deur dicht - ik zeg altijd: ik ga douchen maar ze negeert dat ;p); als ik naar bed ga komt ze bovenop me liggen.
Op de bank liggen is al te ver weg. Maar er ligt steeds minder rommel her en der waar ze lekker comfortabel en betrekkelijk warm op kan liggen.
Nu heeft ze iets nieuws ontdekt. Zo'n stevige boodschappentas, halfvol oude kranten en folders, naast de tafel dus redelijk dichtbij mij. Lekker eerst een tijdje snipperen om er een echt nest van te maken, oprollen, drie keer draaien, en zzz, weg is Tijger.
Wat zal ze weer gepikeerd zijn als de tas geleegd wordt ;-)

Geen opmerkingen: