vrijdag, december 12, 2008

Digitale vragen aan gemeente onbeantwoord

WEESP - Burgers die via internet vragen stellen aan de gemeente waar ze wonen, krijgen vaak nul op het rekest. Dat bevestigt onderzoek van het bureau B-NRG in Weesp.
In niet meer dan 56 procent van de gevallen krijgt de burger van de gemeente antwoord.
"Van de ruim tweehonderd gemeenten die in twee onderzoeken zijn ondervraagd blijkt dat ruim 40 procent op één of meerdere vragen geen antwoord geeft", zegt directeur Tijs Lagerweij.
De onderzoekers controleerden in het voorjaar en de herfst van dit jaar de gemeentelijke bereikbaarheid via e-mail.
(Bron)

Het gekke is dat de mails kennelijk (soms?) wel gelezen worden. Want een enkele keer zie je dat er iets gebeurt dat verdacht veel lijkt op een reactie op je mail. Dat bord 'afgesloten weg' dat ergens een jaar nadat de werkzaamheden waren afgerond nog stond, werd drie weken na een mail daarover ineens verwijderd. Maar een reactie op de mail zelf is nooit gekomen, zoals ik slechts één keer een reactie mocht krijgen van de gemeente Utrecht, met de fijne mededeling dat de afdeling waar de mail terecht was gekomen er niet over ging en dat ze niet wisten welke afdeling wel bevoegd was. Dat schiet lekker op. Als ik dat op m'n werk zou doen, kon ik op staande voet m'n biezen pakken.

Geen opmerkingen: