zondag, januari 27, 2008

Mooi weer, raam even open, katten naar buiten naar binnen naar buiten naar binnen naar buiten naar binnen...

Ik hang ook even gezellig uit het raam en hé! Daar is ie weer: die wit-cyperse kater. Tom staat op de vensterbank enorm te grommen. Tijger loert veilig schuin achter me mee.
Tom springt grauwend en brommend van de vensterbank af, indringer doet of z'n neus bloedt en snuffelt eens hier en daar. Tijger ook op de vensterbank en alvast in aanvalsmodus: haren rechtop, staart dik, oren bijna plat.
Tom loopt vol dreigend lawaai tot halverwege de afstand naar de indringer toe, die nog steeds erg 'ik merk niks en wie maakt me wat' doet.
Ik klap in m'n handen, indringer speert er vandoor de tuin uit en jawel: Tom gaat er achteraan, en Tijger volgt op een paar meter afstand.
Wat zijn het toch helden :-)

Geen opmerkingen: