vrijdag, december 17, 2010

Auteur ontslagen na boek over carrière in prostitutie

AMSTERDAM - Roos Bachelier, in het dagelijks leven werkzaam als salesmanager, is ontslagen vanwege een boek dat zij schreef over haar carrière als prostituee.
Na het schrijven van het boek ‘Beminnen als beroep’ waarin de auteur openlijk verslag doet van haar baan als 'moderne courtisane in de duurste nachtclub van Nederland', besloot haar werkgever haar de deur te wijzen.
De schrijfster is verontwaardigd over haar ontslag. Ze schreef haar boek onder een pseudoniem, deed nooit tv-optredens en probeerde koste wat kost haar identiteit te beschermen. Toch hoorde een van haar collega's haar verhaal op de radio en lichtte het bedrijf in.
“Het is onrechtvaardig hierdoor mijn baan te verliezen. Ik ben salesmanager, mijn verkoopresultaten zijn goed. Daarop zou ik beoordeeld moeten worden, maar dat is niet gebeurd. Kennelijk zijn ze te bang dat mijn andere werkzaamheden een smet op hun bedrijf werpen”, aldus een verbaasde Bachelier.
Bachelier heeft geen spijt over het schrijven van haar boek. “Ik vind het juist belangrijk dat men prostitutie gaat zien als een volwaardig vak, want dat is het. Ik ben niet zielig, ik word niet mishandeld. Hooguit word ik vernederd door de publieke opinie. Dat is pijnlijk en hypocriet. Ik betaal mijn belastingen, ik doe niets illegaals, ik ben een keiharde werker, en bovendien een goede moeder.”
Bachelier is bezorgd over haar toekomst. “Misschien moet ik nu wel fulltime als prostituee gaan werken en dat is echt loodzwaar. Daar zie ik wel tegenop. Maar als het moet, dan moet het. Een uitkering, dat nooit. Daar ben ik te trots voor.”
(Bron)

Die laatste twee zinnen zijn wel misselijkmakend.

Geen opmerkingen: