zaterdag, maart 19, 2011

Ik heb een doos die - liggend op de grond - ongeveer opgerolde-katbreedte is, hoog genoeg om in te zitten als ze hun koppie wat intrekken, en diep genoeg om theoretisch samen in te liggen.
Tijger pikte hem het eerst in. Maar al snel had ze geen interesse meer. Dus nu slaapt Tom er graag in, zolang ik in de huiskamer ben dan. De doos ligt daar onder de tafel.
Zodra ik eenmaal in bed lig, hoor ik nageltjes tikken op de vloer, een plof, en daar ligt Tom op bed.
Allemaal geen probleem. Behalve dat Tijger doorheeft dat Tom graag in die doos ligt om te slapen. Dus als ze zin heeft, gaat ze erg nadrukkelijk vóór die doos zitten en naar binnen kijken. Diep gebrom stijgt dan op uit de doos, waarop ik hard "Hé!" roep en de rust weerkeert. Voor een paar minuten, want Tijger vindt het spelletje erg leuk.

Geen opmerkingen: