vrijdag, april 02, 2010

Parkeerwachter krijgt ei op hoofd

AMSTERDAM - Een parkeercontroleur is op opmerkelijke wijze mishandeld in Boxtel. Een onbekende man sloeg een ei kapot op het hoofd van de vrouw. De politie is op zoek naar getuigen van het incident.
De vrouw was op 19 maart aan het werk op de Markt toen ter hoogte van café Le Temps plotseling een man kwam aanlopen. Hij gooide eerst een ei in de richting van de parkeercontroleur.
Vervolgens sloeg hij met kracht een ei kapot op haar hoofd en maakte zich uit de voeten. De vrouw viel op de grond en was duizelig. Ze heeft nog steeds last van hoofdpijn.
(Bron)

Ik heb weleens een ei op een auto gegooid. Ik woonde op één hoog, boven een invalidenparkeerplaats. Daar parkeerden dus vaak 'gewone' auto's, die dan ook maar 'even' de motor lieten draaien terwijl de wederhelft 'even' boodschappen ging doen.
Toen er weer eens een auto stond met draaiende motor en de radio op een volume dat mij deed vrezen voor m'n vullingen, heb ik eerst een los papiertje naar beneden gemikt, waarop de bestuurder de auto uitkwam. Toen ik vroeg of de motor uit kon en de muziek wat zachter, kreeg ik een enorme scheldpartij om m'n oren.
Het leek me dat een ei wel heel vies was maar weinig echte schade kon aanrichten.
Een paar dagen later kreeg ik wel politie aan de deur, die m'n verhaal aanhoorde en grijnzend weer vertrok, want de bestuurder had alleen maar gezegd dat er 'zomaar ineens' een ei op z'n auto gelazerd was.

Geen opmerkingen: