vrijdag, februari 02, 2007

Zonder commentaar.

Oud-Kamerlid Van Oudenallen zingt carnavalskraker

AMSTERDAM - Voormalig Tweede Kamerlid Gonny van Oudenallen heeft een carnavalskraker opgenomen over haar blunder tijdens het vragenuurtje waarbij ze minister Hans Hoogervorst (Volksgezondheid) niet herkende.
Ze zingt het lied samen met Jakhals Frank van het VARA-televisieprogramma 'De Wereld draait door', zo lieten zij vrijdag weten.
Van Oudenallen laat in een verklaring van de VARA weten dat dit een langgekoesterde wens van haar is. "Toen Frank mij belde, dacht ik: in plaats van dat ze een liedje óver mij maken, kan ik er beter in participeren. En dit leek mij een geweldige manier om dat te doen."
(Bron)


Gonny van Oudenallen past haar wiki-pagina aan

AMSTERDAM - Voormalig Tweede-Kamerlid Gonny van Oudenallen is eerder deze maand door auteurs van internetencyclopedie Wikipedia op de vingers getikt, omdat ze het artikel over zichzelf had aangepast. Dat ontdekte weblog Panzerfaust.
Van Oudenallen kende een turbulente politieke carrière. Ze kwam als gemeenteraadslid in Amsterdam in opspraak omdat ze ruim twintigduizend euro fractiesubsidie had doorgesluisd naar haar eigen bedrijf, in ruil voor 'ondersteunende diensten'. Ook zou ze haar sociale huurwoning illegaal hebben onderverhuurd voor een veelvoud van de eigenlijke huurprijs.
Toen LPF-kamerlid Margot Kraneveldt overstapte naar de PvdA kwam Van Oudenallen in de Tweede Kamer, waar ze een éénmansfractie vormde. Ze kreeg veel kritiek vanwege het moment van haar aantreden, één dag voor het zomerreces. Daardoor had ze na beëindiging van haar kamerlidmaatschap recht op twee jaar wachtgeld, in plaats van zes maanden.
In het Wikipedia-artikel worden die affaires behandeld. Van Oudenallen voerde begin januari stevige eindredactie op de gewraakte passages. Zo beschuldigde ze enkele Amsterdamse partijgenoten van fraude en diefstal, en haalde ze uit naar haar buren, die van de onderhuur op de hoogte zouden zijn geweest.
"Vele foute of suggestieve dingen staan bij mijn naam; ik dacht laat ik helpen en probeerde wat in te vullen; vervolgens krijg ik een waarschuwing," schrijft Van Oudenallen op een informatiepagina in de encyclopedie. Ze vraagt zich af wie dan wel wijzigingen mag aanbrengen.
(Bron)


Gonny van Oudenallen
Geachte mensen,

De afgelopen 11/2 jaar heb ik, een politica, geen tijd en energie gehad om foute uitspraken van journalisten recht te zetten; echter wikipedia heeft dingen overgenomen van derden uit kranten die 100% onjuist of nietwaar zijn;
vele foute of suggetieve dingen staan bij mijn naam; ik dacht laat ik helpen en probeerde wat in te vullen; vervolgens krijg ik een waarschuwing.

1/moet ik dan een advocaat de fouten die er in staan en de wijzigingen die correct zijn aan u laten doorsturen?
2/of mag ik de fouten, of de vraagtekens zelf invullen?
3/of wie mag dit dan wel doen?
graag contact
4/waar staan die golfjes????? gvo

(Oudenallen, van 5 jan 2007 16:11 (CET)).

1 - Advocaten liever erbuiten laten. De dreiging met advocaten (is dit terecht is of niet) werkt doorgaans averechts; zie ook verdere antwoorden
2 - Dat mag, maar als iemand zijn eigen artikel bewerkt is het niet zeker of aan de NPOV-regel wordt voldaan. Mijn advies: op de overlegpagina aangeven wat veranderd moet worden en wat onwaar is en dan in samenwerking met andere wikipedianen het artikel te verbeteren
3 - Iedereen mag dit doen, echter nadat het artikel een nieuwe versie heeft gekregen is het alleszins onzeker dat er nooit meer door een ander aan gewerkt zal worden.
4 - Boven het bewerkingsscherm staat een icoontje met een soort handtekening erop dan krijg je dit --~~~~ wat dan automatisch wordt veranderd in gebruikersnaam met datum. Een alternatief is om 4 tildes in te tikken via het toetsenbord, dus zo ~~~~
5 - Verdere vragen eventueel op mijn overlegpagina of hier. Succes Londenp zeg't maar 5 jan 2007 17:13 (CET)
(Bron)

Geen opmerkingen: